Friday, June 6, 2008

Pernahkah anda terfikir?

Mengapa harga minyak semakin meningkat? Sejak mereka mula berperang dengan Afghanistan? Kemudian menjatuhkan pemimpin yang agung, Saddam Hussein? Kemudian ingin pula berperang dengan negara Iran? Sebuah negara yang selamba dan tidak gentar dengan kuasa mereka yang tidak dibanggakan oleh sesiapa pun melainkan kaum mereka sendiri. ATAUPUN adakah harga minyak naik sejak mereka mula membangunkan skuad tentera mereka?

Mengapa rakyat dunia huru-hara disebabkan kenaikan minyak? Kenaikan minyak amat berkait rapat dengan negara mereka? Adakah penduduk dunia sibuk dengan kenaikan minyak dan mereka mengambil peluang untuk membangunkan teknologi mereka daripada untung mereka menjual minyak? Ataupun sengaja ingin memperlagakan rakyat sesebuah negara dengan kerajaannya sendiri? Ataupun mereka ingin memperlambatkan kadar pembangunan negara lain? Ataupun mereka bimbang negara mereka ditandingi?

Banyak lagi yang boleh kita anggapkan. Siapa mereka itu? Siapa mereka itu ingin menjatuhkan orang Islam? Takutkah kita kepada mereka? Takutkah kita terhadap senjata mereka? Takutkah kita dengan teknologi mereka? Apa akan terjadi sekiranya mereka tanpa teknologi? Beranikah mereka? Siapa lebih berani? Kita atau mereka? Apa yang mereka boleh buat? Terus menembak? Terus membuli? Terus merogol? Terus mengakuhkan diri mereka?

Siapa sangat mereka itu?

2 comments:

Ir. Datok Carroll said...

Yaa.. Merekaa inilahh perosakkk manusia... menghuru harakan keadaan memang Mereka patut dilaknat... Yahudi adalah dalang MEREKA ni!! APa diorang kisah minyak naik! umat islam juga sengsara. Islam sengsara mereka Gembira...
wahh.. byk btoi persoalan ko tu meor.. smuanya ada tanda soal...
mmg marah betul..

Unknown said...

semangat lah katakan.. hak3x